Més informació [ Selecci | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0843213   Psicosociologia de la Comunitat Sorda. Nivell bàsic. Intensiu d'estiu. 80 h
2019-2020   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2020 - 31/7/2020 (80 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Usuaris i Estudiants de Llengua de Signes
  
  
  
Inscripció   01/09/2019 - 01/07/2020
  
Cost matrícula (Euros)   100
  
Descripció i   Metodologia:   Curs introductori als aspectes psicosocials de les persones amb diversitat funcional sensorial auditiva, per a millorar-hi la intervenció. Una de les causes que provoquen dificultats en la integració social, en tots els àmbits, de les persones sordes és el desconeixement d'aquest grup de persones per part de la societat oient. Conèixer els seus trets característics com a comunitat, la seva forma de vida, els seus costums i la seva cultura, ens ajuda als oients a entendre'ls i per tant la seva integració en la societat és molt més positiva. El mateix passa a les escoles on els nens i nenes sords són poc entesos per part del personal docent ja que pretenen que siguin iguals que els oients, quan no ho són.
  
Objectius   - Conèixer els trets psicosocials i sociocultural de les Persones Sordes per tal de poder intervenir-hi de forma eficaç.
- Adquirir eines i estratègies per a la intervenció eficaç mitjançant la reflexió a partir de situacions reals.
- Adquirir eines i estratègies per a una pròpia millora personal i professional en general.
  
Continguts   Mòdul 1: LA SORDESA
-Definició i concepte de “so” i “audició”.
-El procés de l’audició.
-Conceptes, classificació i etiologia de la sordesa.
-L’ àmbit familiar i el diagnòstic de la sordesa durant els primers anys de vida.
-Tipologies i models de família amb algun membre sord.
-Àmbit educatiu i formatiu.

Mòdul 2: LES PERSONES SORDES
-Les persones sordes i la societat oïdora.
-Concepció social de les persones sordes: punt de vista mèdic i sociocultural.
-La normalització social de les persones sordes.
-L’àmbit sanitari.
-Persones Sordes famoses i reconegudes socialment.

Mòdul 3: LA COMUNITAT SORDA
-Què entenem per Comunitat Sorda?
-Cultura pròpia i tradicions.
-Tradicions i costums de les Persones Sordes.
-Moviment Associatiu Sord, Sordcec i Comunitat Lingüística de la Llengua de Signes.
-Àmbit Cultural i Oci.

Mòdul 4: ASPECTES PSICOSOCIALS PER A UNA INTERVENCIÓ EFICAÇ
-Introducció de la situació social de la Comunitat Sorda des del punt de vista de la majoria social.
-Concepte d’accessibilitat. Les ajudes tècniques i les ajudes professionals.
-Àmbit de laboral

Mòdul 5: INTRODUCCIÓ A LA LLENGUA DE SIGNES
-La comunicació: definició, elements i marc comunicatiu.
Sistemes de comunicació utilitzats per les persones sordes.
-Pautes de comunicació amb les persones sordes.
-Què és la llengua de signes?
-Aspectes legislatius de les Llengües de Signes
  
Avaluació   AVALUACIÓ DELS PARTICIPANTS:
- Valoració de les activitats presentades mitjançant rúbrica.
- Valoració del contingut exposat en el fòrum grupal.
- Valoració de l'habilitat d'aplicar els recursos presentats a situacions reals proposades.
AVALUACIÓ DE L'ACCIÓ FORMATIVA:
en acabar la formació, les persones participants respondran un qüestionari de satisfacció, el qual ens servirà per a valorar tant els aspectes positius com aquells que cal millorar.
  
Requisits de  certificació   - Realizació del 100% de les activitats proposades.
- Valoració positiva dels treballs presentats.
- Participació positiva en el fòrum grupal del curs.
  
Persones  destinatàries   Professionals de l'àmbit educatiu i formatiu, de qualsevol nivell.
La promoció i informació sobre el curs es farà mitjançant les xarxes socials i correus electrònics de persones interessades. També s'enviarà la informació als diferents serveis centres de recursos pedagògics de Catalunya per si ells en volen fer difusió.
  
E-mail   auels.formacio@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/07/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).